Şartlar ve Koşullar

Elmer Yazılım Danışmanlık ve Ticaret Limited Şirketi
Satış Hüküm ve Şartları
 
Müşterinin dikkatini özellikle 12. Madde (Sorumluluğun Sınırlandırılması) hükümlerine çekmek isteriz.
 
1. Yorumlama
 
1.1 Tanımlar: 
 
Elmer Yazılım Danışmanlık ve Ticaret Limited Şirketi, Türkiye Cumhuriyeti'nde kurulmuş, genel merkezi Rasimpaşa Mah. Tayyareci Sami Sk. Demirli İşhanı N.18/2 Kadıköy / İstanbul adresinde bulunan ve İstanbul Ticaret Sicili'ne 375826-0 sicil numarasıyla kayıtlı bir şirkettir ("ELMER").
 
"İş Günü" Türkiye'de bir Cumartesi, Pazar veya resmi tatil günleri hariç bankaların açık olduğu günleri ifade eder.
 
"Mesai Saatleri" Pazartesi-Cuma günleri 09:00-17:00 saatleri arasını ifade eder.
 
"Şartlar" zaman zaman değiştirilebilecek işbu hüküm ve şartları ifade eder.
 
"Gizli Bilgi" Açıklayan Taraf veya Temsilcileri tarafından Sözleşme uyarınca açıklanan, finansal, ticari veya teknik ya da diğer veriler, know-how, kuruma özel bilgiler ve diğer tüm ticari açıdan hassas bilgiler (yazılı, sözlü, görsel veya elektronik formda veya manyetik veya diğer ortamlarda) dahil olmak ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere: 
 
a) diğer Tarafın elde ettiği veya aldığı, ilgili alt yükleniciler, tedarikçiler, müşteriler, kurumsal müşteriler veya diğer irtibat kişileri (duruma göre) dahil olmak üzere bir Tarafın işleri ve faaliyetleri ile ilgili olan; veya 
 
b) bir Tarafın herhangi bir görüşme veya işlem sonucunda eriştiği veya diğer Tarafın herhangi bir tesisine yaptığı ziyaretler sırasında yaptığı gözlemler yoluyla öğrendiği
 
tüm bilgileri ifade eder.
 
"Sözleşme" ELMER ile Müşteri arasında Ürünlerin satışı ve/veya Hizmetlerin sağlanması için yapılan, Sipariş, işbu Şartlar ve Siparişte belirtilen ve ELMER tarafından yazılı olarak açıkça kabul edilen diğer belgeleri (veya bunların parçalarını) içeren sözleşmeyi ifade eder.
 
"Müşteri" Sözleşme uyarınca ELMER'den Ürünleri ve/veya Hizmetleri satın alan kişi, şirket veya diğer kuruluş anlamına gelir.
 
"Veri Koruma Mevzuatı" şu anlamlara gelir:
 
a) Birleşik Krallık’ın Genel Veri Koruma Tüzüğü (GDPR) geçerli olduğu ölçüde, Kişisel Verilerin korunması ile olarak ilgili Birleşik Krallık veya Birleşik Krallık'ın bir kısmında uygulanan yasalar.
 
b) AB’nin Genel Veri Koruma Tüzüğü (GDPR) geçerli olduğu ölçüde, Avrupa Birliği yasaları veya Müşteri veya Sağlayıcının bulunduğu herhangi bir Avrupa Birliği üye devletinin yasaları. 
 
c) Türkiye’nin Veri Koruma Kanunu geçerli olduğu ölçüde, Türkiye Cumhuriyeti’nin Kişisel Verilerin korunması hakkında kanunu.
 
 
"Veri İşleme Anlaşması" duruma göre Birleşik Krallık’ın Genel Veri Koruma Tüzüğü’nde veya Türk Veri Koruma Kanunu'nda belirtilen anlamı taşır ve Kişisel Verilerin aktarılmasına ilişkin Veri Koruma Mevzuatına uyum için gerekli tüm ilgili belgeleri içerir.
 
"İlgili Kişi" duruma göre Birleşik Krallık’ın Genel Veri Koruma Tüzüğü’nde (GDPR) veya Türk Veri Koruma Kanunu'nda belirtilen anlamı taşır.
 
"Bilgileri Açıklayan Taraf" Gizli Bilgileri açıklayan Sözleşme’nin taraflarından birini ifade eder.
 
"Dokümantasyon" Ürünlerin ve/veya Hizmetlerin kullanımı için gerekli olan veya temin edilen dokümantasyonu (varsa) ifade eder.
 
"Son Kullanıcı" Ürünleri ve/veya Hizmetleri, ELMER veya Müşteri aracılığıyla, daha fazla dağıtım amacıyla değil, normal iş akışı içinde kullanmak üzere satın alan kişi veya kuruluş anlamına gelir.
 
"EYD" bununla sınırlı olmamak üzere, bir web sitesinden indirme yoluyla dahil elektronik yollarla teslimatı yapılan Yazılım anlamına gelir.
 
"AB’nin Genel veri Koruma Tüzüğü" Genel Veri Koruma Tüzüğü ((AB) 2016/679) anlamına gelir.
 
"Ücretler" Müşteri tarafından ELMER'e Ürünlerin tedariki için ödenen fiyatın toplamı ve/veya Müşteri tarafından ELMER'e Hizmetlerin tedariki için ödenen ücretler anlamına gelir.
 
"SKLS" ilgili Ürün için geçerli olan ve o Ürünün Üreticisi ile Son Kullanıcısı arasında imzalanan son kullanıcı lisans sözleşmesi (veya son kullanıcı lisans sözleşmesine büyük ölçüde benzer bir işlevi yerine getiren herhangi bir sözleşme) anlamına gelir.
 
"Donanım" ELMER tarafından Müşteriye Sözleşme uyarınca tedarik edilecek bilgi teknolojisi, bilgisayar ve iletişim donanımı, çevresel donanım ve donanım aksesuarları anlamına gelir.
 
"Fikri Mülkiyet Hakları" şu anda veya gelecekte dünyanın herhangi bir yerinde tescil edilebilir olup olmadığına bakılmaksızın; patent, bir tasarımdaki hak, telif hakkı, ticari marka, faydalı model, tasarım hakkı, hizmet markası, veri tabanı hakkı ve diğer fikri mülkiyet hakları dahil olmak üzere tescilli veya tescilsiz herhangi bir nitelikteki hakları ifade eder. 
 
"Sipariş" ELMER tarafından veya ELMER adına ürünlerin tedarikine ilişkin yazılı veya sözlü teklif, fiyat teklifi, anlaşma ve/veya teslimatı ifade eder.
 
"Üretici" şu anlama gelir: 
 
a) Donanım ile ilgili olarak, üreticisi; ve
 
b) Yazılımla ilgili olarak, yayıncısı veya lisans vereni.
 
"Taraf" Sözleşme’nin bir tarafını ifade eder ve "Taraflar" Sözleşme’nin her iki tarafını ifade eder.
 
"Kişisel Veriler" Birleşik Krallık’ın Genel Veri Koruma Tüzüğü’nde veya Türk Veri Koruma Kanunu'nda belirtilen anlamı taşır.
 
"İşlenmiş" Birleşik Krallık’ın Genel Veri Koruma Tüzüğü’nde veya Türk Veri Koruma Kanunu'nda belirtilen anlamı taşır.
 
"Ürün(ler)" ELMER tarafından Müşteriye Sözleşme uyarınca sağlanan herhangi bir Donanım, Yazılım veya diğer malları ifade eder.
 
"Bilgiyi Alan Taraf" Sözleşme kapsamında veya Sözleşme ile bağlantılı olarak, Gizli Bilgileri doğrudan veya dolaylı şekilde alan veya elde eden Taraf anlamına gelir.
 
"Temsilciler" çalışanlar, yetkililer, danışmanlar, vekiller veya temsilciler anlamına gelir.
 
"Hizmetler" ELMER, Üretici veya ELMER adına üçüncü bir tarafın Sipariş uyarınca Müşteriye veya Son Kullanıcıya sağladığı tüm hizmetleri ifade eder.
 
"Yazılım" ELMER tarafından Müşteriye Sözleşme uyarınca sağlanan önceden paketlenmiş yazılım veya EYD'yi indirmek ve/veya etkinleştirmek için kullanılan araçlar anlamına gelir; buna, zaman zaman Sözleşme’de belirtilen herhangi bir Yazılımın yenilenmesi ve Üreticinin herhangi bir Yazılım için sağladığı bakım ve destek de dahildir. 
 
"Abonelik Tabanlı Yazılım" ELMER tarafından Müşteriye, Yazılımın fiyatının kullanıcı sayısı ve/veya kullanıma göre belirleneceği ve lisans ücretlerinin ELMER tarafından Müşteriye aylık olarak veya aşırı kullanım durumunda ek faturalarla periyodik olarak faturalandırılacağı esasına dayalı olarak sağlanan Yazılım anlamına gelir.
 
"Şartname" Sipariş ve/veya SKLS'de belirtilen ürün ve hizmetlerin şartnamesini ifade eder.
 
"Üçüncü Taraf" ELMER veya Müşteri dışında herhangi bir kişi, şirket veya diğer kuruluş anlamına gelir. 
 
"Türk Veri Koruma Kanunu" Türkiye Cumhuriyeti’nin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu anlamına gelir.
 
"TTK" 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu anlamına gelir.
 
"Birleşik Krallık’ın Genel Veri Koruma Tüzüğü" 2018 tarihli Veri Koruma Kanunu'nun 3(10) sayılı maddesinde (205(4) sayılı madde ile tamamlanan haliyle) kendisine verilen anlamı ifade eder.
 
1.2 Yorumlama – diğer
 
a) Bir kişiye yapılan atıf, bir gerçek kişiyi, tüzel kişiyi veya tüzel kişiliği olmayan işletmeyi (ayrı tüzel kişiliğe sahip olsun veya olmasın) içerir. 
 
b) Bir tarafa yapılan atıf, onun kişisel temsilcilerini, haleflerini ve izin verilen devralanlarını da içerir.
 
c) Bir kanun veya kanun hükmüme yapılan atıf, kanun veya kanun hükmünün değiştirilmiş veya yeniden yürürlüğe girmiş haline de yapılan atıftır. Bir kanun veya kanun hükmüne yapılan atıf, o kanun veya kanun hükmü kapsamında yapılan tüm ikincil mevzuatı içerir.
 
d) "Dahil olmak üzere", "dahildir/içerir", "özellikle", "örneğin" veya benzer ifadelerin ardından gelen tüm kelimeler, örnekleyici olarak yorumlanacak ve bu terimlerin önündeki kelimelerin, açıklamaların, tanımların, ifadelerin veya terimlerin anlamını sınırlamayacaktır.
 
e) "Yazılı" veya "yazılı olarak" ifadeleri e-postayı da içerir.
 
f) Bağlam aksini gerektirmedikçe, tekil kelimeler çoğul, çoğul kelimeler ise tekil anlamları içerir.
 
g) Başlıklar, referans kolaylığı için kullanılır ve herhangi bir maddenin yorumlanmasını etkileme amacı taşımaz.
 
2. Satış hüküm ve şartları
 
İşbu Şartlar, ELMER'in lisans alanlara kendi (ELMER'in üreticisi olduğu) tescilli yazılımının lisanslanması hariç, ELMER ve Müşteri arasındaki tüm Sözleşmeler için geçerlidir. ELMER tarafından aksi yazılı olarak açıkça kabul edilmedikçe, bu şartlar, ELMER'e gönderilebilecek veya uygulandığı ileri sürülebilecek alternatif hüküm ve şartların tarihi dikkate alınmaksızın diğer tüm hüküm ve şartlar hariç olmak üzere geçerlidir. 
 
Şartlar, aşağıdakilerden hangisi daha önce gerçekleşirse, o tarihte Müşteri için bağlayıcı hale gelir: 
 
a) Müşterinin işbu Şartları imzaladığı veya yazılı olarak kabul ettiği tarih (e-posta veya elektronik yöntemle kabul veya Müşterinin davranışıyla kabul edilmiş sayılması dahil);
 
b) Müşterinin ELMER'e bir Sipariş verdiği tarih;
 
c) Müşterinin verdiği Siparişin ELMER tarafından kabul edildiği tarih;
 
d) Müşterinin Siparişte belirtilen herhangi bir ürün kalemi için herhangi bir tutarı ödediği tarih; veya
 
e) ELMER'in herhangi bir Ürün veya Hizmeti teslim ettiği, kurduğu veya kullanım veya kontrolüne erişim sağladığı (uygulanabilir olduğu durumlarda) tarih.
 
3. Sözleşmenin dayanağı
 
3.1 İşbu Şartlar: 
 
a) Müşterinin dayatmak veya dahil etmek istediği diğer tüm hüküm ve şartlar hariç olmak üzere (Müşterinin standart hüküm ve şartları dahil); ve
 
b) yasaların izin verdiği en geniş ölçüde, hukuk, ticari teamül ve uygulamalardan veya önceki iş yapma şekillerinden kaynaklanan diğer tüm hüküm ve şartlar hariç olmak üzere
 
tüm Sözleşmeler için geçerlidir. 
 
3.2 ELMER tarafından bir Siparişin kabul edilmesi, Siparişte belirtilen veya atıfta bulunulan herhangi bir hüküm ve şartın kabulü anlamına gelmez. 
 
3.3 ELMER'in politikası, Ürün ve Hizmetleri yalnızca ticari müşterilere (yani bireysel tüketiciler olmayan müşterilere) sunmaktır. Bu Şartları kabul ederek, Müşteri, Ürün veya Hizmetleri bireysel bir tüketici olarak veya bireysel bir tüketiciye yeniden satış amacıyla satın almadığını ve bu tür bireysel tüketiciler tarafından ileri sürülebilecek tüm talepler karşısında ELMER'i sorumluluktan muaf tutacağını garanti eder. 
 
3.4 Her Sipariş, Ürün veya Hizmetlerin Müşteri tarafından işbu Şartlara uygun olarak satın alınması için geri alınamaz bir teklif teşkil eder ve herhangi bir Yazılımın kullanımı, Üreticinin Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi (SKLS) ile düzenlenir. Müşteri, Siparişte veya Siparişle birlikte sunduğu Ürün veya Hizmet şartnamesinde yer alan şartların doğru, eksiksiz ve kesin olmasını sağlamakla sorumludur ve her Son Kullanıcının SKLS’yi kabul etmesini ve Ürünü SKSL’ye uygun olarak kullanmasını sağlayacaktır.
 
3.5 Bir Sipariş, ELMER, yetkili bir kişi tarafından imzalanmış veya düzenlenmiş yazılı bir Sipariş kabul belgesi yayınladığında kabul edilmiş sayılır.
 
3.6 EYD ve ELMER'in stoklarında bulunmayan tüm Ürünler için verilen Siparişler, ilgili Ürünün normal fiyatla temin edilebilir olmasına bağlı olarak kabul edilir. Üretici veya ELMER'in diğer tedarikçilerinin teslimatı tamamen reddetmesi veya normal ticari şartlarda teslimat yapmamasından kaynaklanan nedenler söz konusu olduğunda ELMER Siparişin yerine getirilememesinden sorumlu tutulamaz. 
 
3.7 ELMER tarafından Ürünler için verilen bir fiyat teklifi, bir teklif teşkil etmez ve ELMER'i herhangi bir Siparişi kabul etmekle yükümlü kılmaz. Fiyat teklifi, Sipariş verilmeden önce ELMER tarafından geri çekilmedikçe veya değiştirilmedikçe, yalnızca verildiği İş Günü için geçerlidir.
 
 
 
 
4. İlave şartlar
 
4.1 Sözleşmede aksi belirtilmedikçe, ELMER Yazılımın sadece değiştirilmesi mümkün olmayan ve çalıştırılabilir sürümlerini sağlayacaktır. Tüm Yazılımların yükseltmeleri ve en son sürümleri, bunların Üreticinin elinde bulunmasına ve ayrıca, uygun olduğu hallerde, Müşterinin bir bakım aboneliği satın almasına tabidir.
 
4.2 Ürünler, ELMER tarafından Üreticinin Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesine (SKLS) ve/veya teslimat sırasında Üretici tarafından tanımlanan bu tür Ürünlerin kullanım hüküm ve şartlarına bağlı olarak tedarik edilecektir. Müşteri, Üreticinin abonelik süresi içinde olsun ya da olmasın, zaman zaman SKLS ve/veya hizmet şartlarını tek taraflı olarak değiştirebileceğini ve Yazılımın kullanımının, Son Kullanıcının güncellenen SKLS’yi ve/veya hizmet şartlarını kabul etmesine tabi olduğunu kabul eder.
 
4.3 ELMER, bir Siparişi, Müşterinin Üretici tarafından belirlenen ek hüküm ve şartlara “geçiş”i ("Geçiş Şartları") kabul etmesine bağlı olarak kabul edebilir. Bu durumun geçerli olduğu hallerde, ELMER Müşteriye Geçiş Şartlarının uygulanacağını bildirebilir ve ELMER, Müşterinin talebi üzerine, bir kopyasının nereden temin edilebileceğini yazılı olarak Müşteriye bildirir ve Müşteri:
 
a) bu Şartların baştan itibaren bir parçasıymış gibi Geçiş Şartlarına tabi olacaktır; ve
 
b) İlgili Ürünleri, yalnızca, Müşterinin müşterisinin Geçiş Koşullarına tabi olması ve bu madde 4.3  bakımından, ilgili Ürünleri, sadece kendisinin Müşteri ile aynı koşullarda yeniden satabilmesi kaydıyla yeniden satacaktır.
 
4.4 ELMER, bir Siparişi, Üretici tarafından öngörülen Son Kullanıcının SKLS ve/veya geçerli Geçiş Şartlarını kabul ettiğini kanıtlayan belgeleri alması ve saklaması ve/veya bu belgeleri ELMER veya Üreticiye temin etmesi zorunluluğunun ("Belge Gerekliliği") Müşteri tarafından kabul edilmesine bağlı olarak kabul edebilir. Belge Gerekliliğinin geçerli olduğu durumlarda, Müşteri bilgilendirilecek ve Müşteri, Belge Gerekliliğini yerine getirmek için ELMER'in ihtiyaç duyduğu tüm belgeleri temin edecek ve/veya Son Kullanıcının da aynı şeyi yapmasını sağlayacaktır. 
 
4.5 Müşteri, Son Kullanıcının Ürün(ler) için geçerli olan herhangi bir SKLS’yi kabul etmesini sağlamak için tüm makul çabayı gösterecektir.
 
4.6 ELMER, belirli bir ihtiyacı yerine getirmek üzere, tavsiye ettiği Ürünler ve/veya Hizmetler hakkında Müşteriye ve/veya Son Kullanıcıya danışmanlık hizmeti sunulmasını açıkça kapsamına dahil eden Hizmetleri sunacağını yazılı olarak açıkça kabul etmedikçe, Müşteri, herhangi bir Ürün ve/veya Hizmetin uygun olup olmadığını ve genel veya özel bir amaca uygunluğunu belirlerken ELMER’in değil, yalnızca kendi beceri ve muhakemesine ve/veya Son Kullanıcının beceri ve muhakemesine dayandığını kabul eder. ELMER, bu kapsamda, Ürün ve/veya Hizmetin kullanıma uygun olduğunu ve/veya ELMER tarafından veya ELMER aracılığıyla tedarik edilen Ürün ve/veya Hizmetin amaçlanan sonucu vereceğini garanti etmez.
 
4.7 Müşteri, satılan veya iade edilen veya takas edilen (ELMER veya Üretici tarafından izin verildiği durumlarda) tüm Ürün ve hizmetlerin ve yazılımın yeniden satışının yapıldığı tüm Üçüncü Tarafların isim ve adreslerinin eksiksiz ve doğru kayıtlarını tutacak ve ELMER'in zaman zaman makul olarak talep edeceği Ürün ve Hizmetlerin satışı ile ilgili bu bilgileri (faaliyet raporları dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) ELMER’e sağlayacaktır. Bunun yapılmaması, bu Şartların önemli bir ihlalini teşkil eder ve bu durumda ELMER, Üreticinin Son Kullanıcının Ürünlere erişimini ve Ürünleri kullanımını iptal etmesini sağlayabilir.
 
4.8 Hizmetler
 
4.8.1 ELMER'in Hizmetleri sağlamayı kabul ettiği durumlarda, ELMER veya herhangi bir Üçüncü Taraf hizmet sağlayıcının belirli bir görevi yerine getirmek için ihtiyaç duyduğu gün veya saat sayısına ilişkin ELMER tarafından yapılan herhangi bir tahmin veya gösterge, yalnızca bir tahmin olarak yorumlanacaktır. ELMER, bu tür tahmin veya göstergenin yanlış olması durumunda, Müşterinin uğradığı veya maruz kaldığı gecikme veya herhangi bir başka kayıp, zarar veya başka türlü masraflardan hiçbir koşulda sorumlu olmayacaktır.
 
4.8.2 Aksi açıkça kararlaştırılmadıkça, Hizmetler için kararlaştırılan Ücretler seyahat, konaklama ve geçim masraflarını veya Hizmetlerin sağlanması sırasında seyahat için harcanan zamanın maliyetini içermez; ELMER, bu masrafları Müşteriye kendi veya Üçüncü Taraf sağlayıcının (duruma göre) o tarihte geçerli olan ücretleri üzerinden fatura edecek ve ELMER, Müşterinin talebi üzerine bu ücretleri Müşteriye teyit edecektir.
 
4.8.3 ELMER, Hizmetleri normalde Mesai Saatleri içinde yerine getirecektir, ancak makul bir süre öncesinden bildirimde bulunmak suretiyle, Müşteriden, Müşterinin tesislerine erişim izni vermesini veya diğer zamanlarda Son Kullanıcının tesislerine erişim izni sağlamasını talep edebilir.
 
4.8.4 Müşterinin talebi üzerine, ELMER, Mesai Saatleri dışında Hizmet sunmayı kabul edebilir (ancak aksi yazılı olarak açıkça kararlaştırılmadıkça bununla yükümlü değildir). Ancak, ELMER bu talebi yerine getirmek için makul ek Ücretler talep etme hakkına sahiptir.
 
4.8.5 Müşteri, sağlanan Hizmetlerle ilgili olarak yeterli inceleme, test ve onay süreçlerinin bulunduğunu garanti eder ve ELMER'in herhangi bir Hizmetin verilmesini tamamlamasının ardından, Hizmetlerin tamamlandığını ELMER'e teyit eder. Müşteri tarafından yapılan bu teyit, Müşterinin söz konusu Hizmetlerin tatmin edici bir şekilde tamamlandığını kesin olarak kabul ettiği anlamına gelir. ELMER'in Hizmetlerin tamamlandığını Müşteriye bildirmesini izleyen 7 gün içinde Müşteri Hizmetleri kabul ettiğini teyit etmemiş veya Hizmetlerle ilgili herhangi bir endişesini dile getirmemişse, Müşterinin, Hizmetlerin tamamen sunulduğunu kabul etmek de dahil olmak üzere, Hizmetleri kabul ettiği varsayılacaktır.
 
4.8.6 Müşteri, ELMER veya ELMER adına Hizmetleri sunmak üzere görevlendirilen herhangi bir Üçüncü Tarafça görevlendirilen personelin performansından memnun kalmazsa, memnuniyetsizliğini yazılı olarak ayrıntılı şekilde ELMER'e bildirmelidir ve ELMER, Müşterinin memnuniyetsizliğinin makul olduğuna kanaat getirirse, makul olan en kısa sürede personeli yeniden atayacaktır.
 
4.8.7 Aşağıdaki durumlarda Hizmetlerin sunumundaki herhangi bir kusurdan dolayı ELMER'e herhangi bir sorumluluk yüklenmeyecektir:
 
a) Müşteri tarafından Hizmetlerin doğru ve eksiksiz bir şekilde yerine getirilip getirilmediğini tespit etmek amacıyla makul ölçüde detaylı bir inceleme ve test prosedürü uygulanmamışsa ve
 
b) Bu incelemenin, kusura neden olan kaybı tespit etmemesi veya doğrulamaması ya da bu kusurun gizli ve kontrol edilemez niteliği nedeniyle kusuru yol açan kaybı tespit etmesi veya doğrulamasının beklenemez olması halinde.
 
4.8.8 ELMER, Sözleşme’de yazılı olarak açıkça kabul ettiği durumlarda, Müşteriye tedarik edilen Ürünlerle ilgili olarak destek ve/veya bakım Hizmetleri sunmaktan sorumlu olacaktır. Sözleşmede aksi belirtilmedikçe, bu genellikle Müşteri veya Son Kullanıcı personelinin telefonla yaptığı aramalar yoluyla soruların giderilmesinde makul düzeyde yardımdan oluşacaktır. ELMER'in telefon görüşmesi sırasında soruyu çözememesi durumunda, Müşterinin doğrudan Ürün Üreticisi ile iletişime geçmesi gerekebilir ve Üreticinin çözümü SKLS’ye göre belirlenir.
 
4.8.9 Müşteri zaman zaman bir Hizmetin kapsamını değiştirmek isteyebilir.  ELMER, bu tür değişiklik taleplerini karşılamak için makul ticari çabayı gösterecektir.  Bu tür değişikliklerin sonucu olarak Ücretlerde ve/veya zaman çizelgelerinde yapılacak herhangi bir değişiklik, Müşteri ve ELMER arasında müzakere edilecek ve Müşteri değişikliğin gerekli olduğunu teyit ettiği anda bu müzakere sonuçlanmamışsa, Müşteri, değişiklik nedeniyle gerekli olan iş yükündeki artışın, zaman ve malzeme bazında ELMER veya üçüncü taraf sağlayıcının (duruma göre) o tarihte geçerli olan ücretleri üzerinden sağlanacağını kabul eder ve ELMER, talep üzerine bunu Müşteriye teyit eder.
 
4.8.10 Hizmetlerin makul bir beceri ve özenle gerçekleştirilmesine rağmen, ELMER herhangi bir tavsiye, tasarım veya raporun doğruluğunu garanti edemez.
 
4.9 ELMER, Üreticinin sözleşme yükümlülüklerini yerine getirmek için gerekli olduğu durumlarda, Müşteriden Üretici veya yetkili temsilcisi ile doğrudan iletişime geçmesini talep etme hakkına sahiptir. Müşteri, bu tür durumlarda, gerekli erişim ve bilgileri sağlamak da dahil olmak üzere Üretici ile işbirliği yapmayı kabul eder, ancak bu tür bir işbirliği, etkilenen Ürün veya Hizmetlerin kapsamı ile sınırlıdır.
 
5 Teslimat
 
5.1 Talep edildiğinde, ELMER, Ürünlerin her teslimatına, Sipariş tarihini, tüm ilgili Müşteri ve ELMER referans numaralarını, Ürünlerin türünü ve miktarını (uygun olduğu hallerde Ürünlerin kod numarasını da dahil), özel saklama talimatlarını (varsa) ve Ürünler taksitler halinde teslim ediliyorsa, teslim edilecek Ürünlerin kalan bakiyesini gösteren bir sevk irsaliyesi ("Sevk İrsaliyesi") eşlik etmesini sağlayacaktır.
 
5.2 ELMER Ürünleri teslim edemezse, sorumluluğu, Müşterinin mevcut en ucuz pazarda benzer özellik ve kalitede ikame ürün temin etmek için maruz kalacağı masraf ve harcamalar ile Ürünlerin fiyatı arasındaki fark ile sınırlı olacaktır. ELMER, Müşterinin ELMER'e yeterli teslimat talimatları veya Ürünlerin tedariki ile ilgili diğer talimatları vermemesinden kaynaklandığı ölçüde, Ürünlerin teslim edilmemesi nedeniyle sorumlu olmayacaktır. 
 
5.3 Teslimat için belirtilen tarihler yalnızca yaklaşık tarihlerdir ve teslimat zamanı esas değildir. 
 
5.4 Müşteri, ELMER'in Ürünlerin hazır olduğunu Müşteriye bildirdiği tarihten itibaren üç İş Günü içinde Ürünlerin teslimini kabul etmezse, bu kabul etmeme veya gecikme, ELMER'in Sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmemesinden kaynaklanmıyorsa:
 
a) Ürünlerin teslimatı, ELMER'in Müşteriye Ürünlerin hazır olduğunu bildirdiği günden sonraki üçüncü İş Günü saat 09:00'da tamamlanmış sayılır; ve
 
b) ELMER, teslimat gerçekleşene kadar Ürünleri depolayacak ve ilgili tüm masraf ve giderleri (sigorta ve depolama masrafları dahil) Müşteriye fatura edecektir.
 
5.5 ELMER'in Müşteriye Ürünlerin teslimata hazır olduğunu bildirdiği günden itibaren on İş Günü geçmesine rağmen Müşteri Ürünlerin fiili teslimatını kabul etmemişse, ELMER Ürünlerin bir kısmını veya tamamını yeniden satabilir veya başka bir şekilde elden çıkarabilir ve makul depolama ve satış masraflarını düştükten sonra, Ürünlerin fiyatını aşan tutarı Müşteriye ödeyebilir veya Ürünlerin fiyatının altında kalan tutarı Müşteriye fatura edebilir. 
 
5.6 ELMER, Ürünleri taksitler halinde teslim edebilir ve bu taksitler ayrı ayrı faturalandırılır ve ödenir. Teslimatta herhangi bir gecikme veya bir taksitteki herhangi bir kusur, Müşteriye diğer taksitleri iptal etme hakkı vermez. 
 
5.7 Müşteri, teslimat sırasında, teslimat programındaki eksik teslimat ve/veya bileşenlere veya ambalaja ilişkin hasar taleplerini not edecek ve bu tür talepleri teslimat tarihinden itibaren 7 gün içinde ELMER'e yazılı olarak teyit edecektir. Bu süre içinde böyle bir bildirim alınmazsa, tüm Ürünler teslim edilmiş ve tamamlanmış sayılır. 
 
5.8 ELMER, Müşteri veya Müşterinin müşterisi adına (ELMER doğrudan teslimatı kabul etmişse) Ürünlerle ilgili bir sevk irsaliyesi imzalayan veya e-posta ile teslim bilgisi gönderen, Müşteri veya Son Kullanıcı adına (duruma göre) teslimatı kabul etme yetkisine sahip görünen veya sahip olduğunu iddia eden herhangi bir kişinin, fiilen bu yetkiye sahip olduğunu varsayma hakkına sahiptir. E-posta ile yapılan EYD teslimatları ile ilgili olarak, ELMER, Müşterinin veya Son Kullanıcının e-posta sisteminden gönderilmiş görünen bir teslim bilgisi ve/veya e-posta okundu bilgisinin bu şekilde gönderildiğini varsayma hakkına sahiptir. 
 
5.9 Donanım ve diğer fiziksel Ürünler
 
5.9.1 ELMER:
 
a) Sevk İrsaliyesi üzerinde özel depolama talimatlarının belirtilmesini sağlayacaktır; ve 
 
b) ELMER, Müşteriden herhangi bir ambalaj malzemesini ELMER'e iade etmesini talep ederse, bu durumun sevk irsaliyesinde açıkça belirtilmesini sağlayacaktır. Müşteri, ELMER'in makul olarak talep ettiği zamanlarda bu tür ambalaj malzemelerini teslimata hazır hale getirmelidir. Ambalaj malzemelerinin iadesine ilişkin masraflar, ELMER tarafından karşılanacaktır.
 
5.9.2 ELMER, Müşteriye Ürünlerin hazır olduğunu bildirdikten sonra, Siparişte belirtilen yere veya tarafların mutabık kalacağı başka bir yere ("Teslimat Yeri") Ürünleri teslim edecektir.
 
5.9.3 ELMER, güvenli ve sağlam yol koşulları elverdiği ölçüde teslimat tesisine mümkün olduğunca yakın bir yere ve bu tesislerin yalnızca zemin katına teslimat yapacaktır. Müşteri, boşaltma için gerekli işgücünü masrafları kendisine ait olmak üzere sağlayacak ve Müşteri, makul bir şekilde boşaltma işlemini gerçekleştirecektir. Bu işgücü sağlanmadığı takdirde, ELMER boşaltma için gerekli işgücü masraflarını tahsil etme hakkına sahip olacaktır. Teslimata erişimdeki yetersizlik veya dikkatsiz boşaltma nedeniyle oluşan hasarlara ilişkin risk Müşteriye ait olacaktır. 
 
5.9.4 Teslimat, Ürünlerin Teslimat Yerinde boşaltılmasıyla tamamlanmış sayılır.
 
5.10 EYD (Abonelik Tabanlı Yazılımı dahil) 
 
5.10.1 ELMER:
 
a) Yazılımı elektronik olarak teslim edecektir; 
 
b) Birlikte Yazılımın bir internet sitesinden indirilerek etkinleştirilmesini veya yenilenmesini sağlayan indirme talimatları ve aktivasyon anahtar(lar)ını, Siparişte belirtilen e-posta adresine teslim edecektir. Müşterinin, Ürün(ün)/ler(in) teslimatını kabul edecek doğru ve çalışan bir e-posta adresi sağlamaması nedeniyle meydana gelen herhangi bir zarardan ELMER sorumlu olmayacaktır; veya
 
c) Birlikte Yazılımın bir internet sitesinden indirilerek etkinleştirilmesini veya yenilenmesini sağlayan talimatlar ve aktivasyon anahtar(lar)ını, bunları Son Kullanıcılara dağıtmakla yükümlü olan Müşteri satın alma yöneticisine teslim edecektir.
 
5.10.2 Müşteri, EYD teslim eden tüm e-postalar için ELMER'e e-posta teslim ve okundu bilgisi sağlamayı taahhüt eder.
 
6 Ürünler için Garanti
 
6.1 ELMER, Ürün ve Hizmetleri sağlama veya sağlanmasını temin etme hakkına sahip olduğunu garanti ermekle birlikte, Müşteri veya Son Kullanıcının herhangi bir Ürün veya Hizmeti kesintisiz ve hatasız kullanacağını garanti etmez. ELMER tarafından bileşen parçalarından monte edilen Donanım ("ELMER Montajlı Donanım") hariç olmak üzere, Müşteri, ELMER'in Ürünlerin Üreticisi olmadığını ve bu maddede belirtilenler hariç olmak üzere Ürünlerle ilgili herhangi bir garanti veya teminat sunmadığını kabul eder. Yasaların izin verdiği azami ölçüde, işbu Şartlara veya Ürün ya da Hizmetler ile ilgili olarak kanun veya genel hukuk kapsamında zımnen uygulanacak tüm koşul ve garantiler hariç tutulmuştur. ELMER Montajlı Donanım ile ilgili olanlar dışında mevcut tek garanti/teminat şunlardır:
 
a) ELMER tarafından sağlanmayan herhangi bir Dokümantasyon veya Ürünler veya Hizmetler ile ilgili olarak hiçbir garanti verilmez;
 
b) Üretici, doğrudan Son Kullanıcıya bir garanti veya teminat verebilir. Bu normal bir durumdur ve bu tür garantiler/teminatlar verildiğinde, ELMER, Müşterinin talebi üzerine Üretici tarafından verilen garantilerin/teminatların ayrıntılarını veya bu ayrıntılara nereden ulaşılabileceğini bildirmek dışında başka hiçbir sorumluluk taşımaz; ve
 
c) ELMER'in kendisi, Üretici veya ELMER'e ilgili Ürünü(leri) tedarik eden başka bir tedarikçi tarafından sağlanan herhangi bir garanti veya teminattan yararlanıyorsa, ELMER, Müşteriye, Ürün(ler) için, ELMER'in aldığı garanti veya teminatla aynı şartlarda mutatis mutandis bir garanti veya teminat sağlayacaktır. 
 
6.2 ELMER, ELMER Montajlı Donanım için aşağıdaki şekilde bir garanti ("Garanti") sunar:
 
6.2.1 Yasaların izin verdiği azami ölçüde, işbu Şartlara veya Ürünler veya Hizmetler ile ilgili olarak kanun veya genel hukuk kapsamında zımnen uygulanacak tüm koşul ve garantiler hariç tutulur.
 
6.2.2 İşbu 6.2 maddesi uyarınca, ELMER, Müşteriye, ELMER Montajlı Donanımın teslim tarihinden itibaren on iki (12) takvim ayı boyunca malzeme ve işçilik açısından kusurdan ari olacağını garanti eder. 
 
6.2.3 ELMER, Garanti kapsamında Son Kullanıcı müşterilerine karşı herhangi bir doğrudan sorumluluk taşımayacaktır.
 
6.2.4 ELMER'in tercihine bağlı olarak, Garanti kapsamındaki sorumluluğu, Müşteri tarafından iade edilen kusurlu ELMER Montajlı Donanım veya parçaların onarımı veya değiştirilmesi ile sınırlı olacaktır. Bu maddeye göre ELMER tarafından tedarik edilmiş yedek ELMER Montajlı Donanım veya parçalar, değiştirilen ELMER Montajlı Donanım veya parçaların Garanti süresinin geri kalan kısmı için garanti kapsamına alınacaktır. ELMER'in Garanti kapsamında sorumluluğu olması ve bu maddeye göre değiştirilen ELMER Montajlı Donanım veya parçaları sağlaması durumunda, ELMER, kusurlu ELMER Montajlı Donanım veya parçaların iade edilme ve değiştirilen ELMER Montajlı Donanım veya parçaların Müşteri veya Son Kullanıcının tesislerine gönderilme masraflarını ve her türlü vergi, harç veya ücreti üstlenecek ve Müşteri, 6.2. Maddesi uyarınca değiştirilecek olan  ELMER Montajlı Donanım veya parçaların ELMER'e iadesinden doğan indirim uygulanmış vergi, harç veya ücretleri ELMER'e ödeyecektir.  
 
6.2.5 ELMER, aşağıdaki durumlarda Garanti kapsamında herhangi bir sorumluluk taşımayacaktır: 
 
a) ELMER Montajlı Donanım, normal kullanım amacına uygun olmayan bir şekilde kullanılmışsa; veya 
 
b) ELMER Montajlı Donanım, amaçlanan kullanım dışında başka bir uygulama için kullanılmışsa; veya
 
c) ELMER Montajlı Donanım, Müşteri veya herhangi bir Üçüncü Tarafça (ELMER'in yazılı onayına tam olarak uygun olmayan şekilde) değiştirilmişse; veya
 
d) ELMER Montajlı Donanım, Müşteri tarafından veya Müşteri adına gerçekleştirilen kurulum, servis veya onarım çalışmaları nedeniyle arızalanmışsa; veya
 
e) ELMER Montajlı Donanım kazara veya kasıtlı olarak hasar görmüşse.
 
6.2.6 Garanti, ELMER tarafından herhangi bir ELMER Montajlı Donanım ile ilgili olarak verilen tek garantidir. Yürürlükteki yasaların izin verdiği en geniş ölçüde, ELMER, herhangi bir ELMER Montajlı Donanımın satılabilirliği veya amaca uygunluğu konusunda başka hiçbir garanti vermez ve bu Madde 6.2.5'teki hiçbir hüküm ölüm, kişisel yaralanma, kasıtlı suistimal veya ağır ihmal ile ilgili sorumluluğu sınırlandırmadığı sürece, ELMER, Garanti dışında herhangi bir ELMER Montajlı Donanımın kalitesi ve performansı konusunda hiçbir sorumluluk taşımaz.
 
6.3 Müşteri, Ürünlerin (ELMER Montajlı Donanım dahil) doğası gereği çalıştırıldıkları sırada kusurlara açık olduklarını ve madde 6.1 ve 6.2'ye tabi olarak bunlarla ilgili hiçbir garanti verilmediğini kabul eder.
 
6.4 ELMER'in Ürünlerle ilgili yükümlülükleri ve sorumlulukları, burada açıkça belirtilenlerle sınırlı olacaktır ve ELMER, hiçbir bir sınırlama olmaksızın, belirli bir kullanım veya amaca yönelik makul kalite ve uygunluk ile ilgili zımni şartları özellikle hariç tutar. Sözleşme’ye dahil edilen bir Siparişte yer alan Hizmetlerin sağlanmasına ilişkin şartnamede açıkça yazılı olarak kararlaştırılanlar hariç olmak üzere, ELMER, yasaların izin verdiği en geniş ölçüde, Ürünler, konfigürasyon veya diğer konularda Müşteriye verebileceği herhangi bir tavsiye ve/veya bilgi ile ilgili olarak hiçbir sorumluluk taşımayacaktır.
 
6.5 Müşteri, Ürünler (ELMER Montajlı Donanım dahil) üzerinde gerçekleştirilen tüm garanti ve bakım hizmetlerinin, Üretici tarafından bu Ürünler için garanti ve bakım hizmeti sunmak üzere yetkilendirilmiş nitelikli bir temsilci tarafından gerçekleştirilmesini sağlayacaktır.
 
6.6 ELMER'in ihmalinden kaynaklanan herhangi bir kişinin ölümü veya yaralanması hariç olmak üzere, ELMER'in yukarıdaki 6.1 veya 6.2 maddeleri kapsamında Ürünlerdeki kusurlar veya arızalar (ELMER Montajlı Donanım dahil) veya bunlara atfedilebilecek zarar veya hasarlar veya çalışanlarının buradaki görevlerini yerine getirirken gösterdiği ihmal ile ilgili sorumluluğu, ELMER'in incelemesi sonucunda kusurlu olduğu görülen Ürünlerin değiştirilmesi veya onarılması ile sınırlı olacaktır ve her halükarda, ELMER'in Ürün veya Hizmetlerin tedariki ile ilgili azami toplam sorumluluğu, söz konusu Ürünlerin orijinal KDV hariç fiyatı ile sınırlı olacaktır.
 
6.7 Yazılı olarak açıkça kararlaştırılmadıkça, ELMER, herhangi bir Donanım veya bunun parçalarının üretim veya imalat kaynakları konusunda hiçbir beyanda bulunmaz ve hiçbir garanti vermez.
 
7 Mülkiyet ve risk
 
7.1 Ürünlerle ilgili risk, teslimatın tamamlanmasıyla Müşteriye geçer.
 
7.2 EYD'nin mülkiyeti (yani erişim hakkı) teslimatla birlikte geçer.
 
7.3 Donanım ve diğer fiziksel Ürünlerin mülkiyeti:
 
a) ELMER, Müşteri'den alacağı olan tüm parayı (nakit veya teminatlı fonlar halinde) tam olarak tahsil edene kadar - bu durumda Ürünlerin mülkiyeti tüm bu tutarların ödenmesi anında geçer - veya daha erken gerçekleşmesi halinde, 
 
b) Müşteri Ürünleri yeniden satana kadar 
 
Müşteriye geçmez.
 
7.4 Müşteri tarafından yeniden satılmamış Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünlerle ilgili olarak Müşteri'nin ELMER'e herhangi bir borcu kaldığı sürece:
 
a) Müşteri, Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünleri ELMER adına emanetçi olarak saklayacak ve Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünleri diğer taşınır mallarından ayrı olarak ve ELMER'e ait oldukları açıkça görülebilecek şekilde depolayacaktır;
 
b) Müşteri, ELMER'in mülkiyetinde kalan Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünleri herhangi bir borcun teminatı olarak rehnetmeyecek veya üzerinde herhangi bir şekilde ipotek tesis etmeyecektir;
 
c) İlgili Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünlerin ödemesi gecikirse, Müşteri, talep üzerine Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünleri ELMER'e teslim edecek veya teslim ettirecektir ve ELMER, hukuk kuralları, hakkaniyet veya yasal düzenlemeler gereği kendisine tanınan diğer hakları veya hukuk yolları sınırlamaksızın, kendi takdirine bağlı olarak Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünlere el koyabilir, bunların tasarruf hakkını geri alabilir ve/veya bunları yeniden satabilir ve bu haklarını kullanırken, zaman zaman Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünlerin bulunduğuna makul olarak inandığı herhangi bir tesise girebilir;
 
d) Müşteri, Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünleri, yalnızca olağan iş akışı içinde ve işbu Şartların hükümlerine uygun olarak müşterilerine satabilir, devredebilir veya başka bir şekilde elden çıkarabilir; ve
 
e) Müşteri, Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünlere gerekli tüm özeni gösterecek (veya gerekli tüm özenin gösterilmesini sağlayacak) ve Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünlerin sigortalanmasından tek başına sorumlu olacak ve ELMER'in bu Donanım ve/veya diğer fiziksel Ürünleri sigortalamaması nedeniyle uğradığı veya maruz kaldığı her türlü zararı ELMER'e tazmin edecektir. 
 
8 Fiyat ve ödeme
 
8.1 Abonelik Tabanlı Yazılım dışındaki Ürünler
 
8.1.1 Madde 3.4, 3.5 ve 3.7'ye tabi olarak, Ürünlerin fiyatı Siparişte belirtilen fiyat veya fiyat belirtilmemişse, teslimat tarihinde geçerli olan ELMER'in yayınladığı fiyat listesinde belirtilen fiyat olacaktır.
 
8.1.2 Uygulanabilir olduğu durumlarda, ilgili Katma Değer Vergisi Ürün veya Hizmetlerin fiyatına eklenecektir.
 
8.1.3 ELMER tarafından Müşteriye Ürün veya Hizmet satışı ve/veya teslimi ile ilgili olarak ortaya çıkan diğer dolaylı vergiler, gümrük vergileri, tarifeler veya benzer ücretler veya masraflar Müşterinin sorumluluğunda olacaktır.
 
8.1.4 ELMER, teslimattan bir İş Günü öncesine kadar herhangi bir zamanda Müşteriye bildirimde bulunarak, aşağıdaki nedenlerle Ürünlerin maliyetindeki artışları yansıtmak üzere Ürünlerin fiyatını artırabilir:
 
a) ELMER'in kontrolü dışındaki faktörler (döviz kurlarındaki dalgalanmalar, vergi ve harçlardaki artışlar, işçilik, malzeme ve diğer üretim maliyetlerindeki artışlar dahil);
 
b) Müşteri tarafından sipariş edilen Ürünlerin teslim tarihlerinin, miktarlarının veya türlerinin veya Ürünlerin özelliklerinin değiştirilmesi talebi; veya 
 
c) Müşterinin talimatları veya Müşterinin ELMER'e yeterli veya doğru bilgi veya talimat vermemesi nedeniyle oluşan gecikmeler. 
 
8.1.5 Madde 8.1.6'ya tabi olarak, ELMER, teslimatın tamamlanmasından sonra herhangi bir zamanda Müşteriye Ürünler için fatura kesebilir. 
 
8.1.6 Müşteri, ELMER tarafından yazılı olarak onaylanmış bir kredi hesabına sahip değilse, ELMER bir fatura veya proforma fatura düzenleyebilir ve bu fatura veya proforma fatura, Ürünlerin tesliminden önce tam olarak ödenmelidir.
 
8.1.7 Müşteri onaylanmış bir kredi hesabına sahipse, tüm faturalar, fatura tarihinden itibaren 30 gün içinde veya önceden yazılı olarak açıkça kararlaştırılan başka bir süre içinde net olarak ödenmelidir.
 
8.1.8 ELMER, Müşteriye teslim edilen herhangi bir Ürünle ilgili olarak, Müşteriye geri çekme veya değişiklik ile ilgili olarak bildirimde bulunduğu tarihinden itibaren geçerli olmak üzere, Müşteri ile yapılan herhangi bir kredi hesabı düzenlemesinin şartlarını geri çekme veya değiştirme hakkını saklı tutar.
 
8.1.9 Yukarıdaki 8.1.5 ve 8.1.6 maddeleri uyarınca ELMER'e ödenecek tutarlar, sözleşmede belirtilen para biriminde ve ELMER tarafından belirlenen banka hesabına, kullanılabilir fonlar cinsinden ödenecektir.
 
8.1.10 ELMER'e ödenmesi gereken tutarların ödenmesinde zaman çok önemlidir.
 
8.1.11 Müşteri, Ürünlere zarar verildiği veya ELMER'in Sözleşmeyi ihlal ettiği iddiasına dayalı olarak ELMER'e ödemesi gereken herhangi bir tutarın ödemesini alıkoyma hakkına sahip olmayacağı gibi herhangi bir mahsup hakkına da sahip olmayacaktır.
 
8.1.12 Müşteri, vadesi gelen herhangi bir tutarı ödemediği takdirde, ELMER'in diğer hakları saklı kalmak kaydıyla:
 
a) ELMER, Müşteri ile yapılan herhangi bir Sözleşmeyi iptal etme ve/veya teslimatları askıya alma hakkına sahip olacaktır;
 
b) ELMER, ödeme yapılana kadar gecikmiş tutarlar üzerinden Barclays Bank baz faiz oranının %4 üzerinde günlük faiz uygulama hakkını saklı tutar;
 
c) Müşteri, bu gecikmiş tutarları tahsil etmek için makul olarak yapılan tüm masrafları (yasal ücretler dahil) ELMER'e tazmin edecek ve tazmin etmeye devam edecektir;
 
d) Müşterinin ELMER'e herhangi bir hesaptan dolayı borçlu olduğu tüm bakiye derhal muaccel hale gelir ve ödenmesi gerekir; ve
 
e) Kararlaştırılmış herhangi bir kredi düzenlemesine bakılmaksızın, ELMER, Müşteriden herhangi bir Ürünü peşin olarak ödemesini talep etme ve/veya önceden kararlaştırılmış herhangi bir indirimi veya iadeyi yeniden tahsil etme ve/veya kararlaştırılmış herhangi bir iade veya indirim düzenlemesini derhal geçerli olmak üzere iptal etme hakkını saklı tutar.
 
8.2 Abonelik Tabanlı Yazılım
 
8.2.1 Madde 8.2.2 ve 8.2.3 ile Madde 3.4, 3.5 ve 3.7'ye tabi olarak, Ürünlerin ilk fiyatlandırması ve Ürünlerin gelecekteki fiyatlandırmasını belirlenme esası Siparişte belirtildiği şekilde olacaktır.
 
8.2.2 Ürün(ler)e abonelik süresi ve fesih veya iptal hükümleri Siparişte belirtildiği şekilde olacaktır. 
 
8.2.3 Aksi yazılı olarak açıkça kararlaştırılmadıkça, ELMER, Müşteriye 7 İş Günü önceden bildirimde bulunarak, aşağıdaki nedenlerle Ürünlerin maliyetindeki artışları yansıtmak üzere Ürünlerin fiyatını artırabilir:
 
a) Üretici veya ELMER'in diğer tedarikçilerinin fiyatlarını artırması;
 
b) ELMER'in kontrolü dışındaki diğer faktörler (döviz kurlarındaki dalgalanmalar, vergi ve harçlardaki artışlar ve diğer maliyetlerdeki artışlar dahil); veya 
 
c) Müşterinin talimatları veya Müşterinin ELMER'e yeterli veya doğru bilgi veya talimat vermemesi nedeniyle oluşan gecikmeler. 
 
8.2.4 ELMER, Siparişte belirtilen fiyatlandırma formülü uyarınca geçerli olan fazla kullanım ücretlerini Müşteriden tahsil etme hakkına sahiptir. Bu fazla kullanım ücretlerinin tutarı, Siparişte kararlaştırılan fiyatlandırmaya ve Üretici tarafından  ELMER'e sağlanan fazla kullanım bilgilerine göre belirlenir.  
 
8.2.5 Aksi yazılı olarak açıkça kararlaştırılmadıkça:
 
a) Abonelik ücretleri, ilk abonelik döneminin tamamı için faturalandırılacak ve peşin olarak ödenecektir;
 
b) Her ay için fazla kullanım, ELMER tarafından hesaplanacak ve bir sonraki ay, bir sonraki aylık abonelikle birlikte faturalandırılacaktır;
 
c) Bildirilen herhangi bir aşırı kullanımın ardından, ELMER, devam eden aşırı kullanım düzeyini yansıtacak şekilde abonelik tutarını artırabilir; ve
 
d) ELMER, aşırı kullanım veya düzenli aylık faturaya dahil edilmeyen diğer geçerli ek ücretler için zaman zaman ek faturalar düzenleyebilir.
 
8.2.6 Müşteri, onaylanmış bir kredi hesabına sahip değilse, tüm faturalar ayın ilk günü veya ayın ELMER ile Müşteri arasında kararlaştırılan başka bir tarihinde otomatik ödeme yoluyla ödenir.
 
8.2.7 Müşteri, onaylanmış bir kredi hesabına sahipse, tüm faturalar fatura tarihinden itibaren 30 gün içinde veya önceden yazılı olarak açıkça kararlaştırılan başka bir süre içinde net olarak ödenmelidir.
 
8.2.8 8.1.14 ila 8.1.12 maddelerinin hükümleri, Abonelik Tabanlı Yazılımın ödemesine de mutatis mutandis uygulanır.
 
8.2.9 Ürünlere veya Hizmetlere kesintisiz erişimi sağlamak üzere, sonraki abonelik dönemlerine ilişkin faturalandırma, aşağıdakilerden hangisi daha önce ise o tarihte başlatılabilir: (i) ilk abonelik Siparişinin yerine getirilmesinin yıldönümü; veya (ii) sonraki abonelik dönemi için Üreticinin ödeme şartlarının yerine getirilmesini ve bir sonraki abonelik döneminin başlamasından önce ödemenin alınmasını sağlayan tarih.
 
8.3 Abonelik Tabanlı Yazılım dışındaki Hizmetler
 
8.3.1 Madde 3.4 ve 3.5'e tabi olarak, herhangi bir Hizmetin sağlanmasına ilişkin ücretler; Siparişte belirtilen tutarlar veya herhangi bir ücret belirtilmemişse Siparişte belirtilen ücretlendirme ölçeğine göre belirlenen tutarlar olacaktır.
 
8.3.2 Aksi yazılı olarak açıkça kararlaştırılmadıkça:
 
a) Siparişte herhangi bir sabit ücret veya ücretin sabit bir unsuru belirtilmişse, bu sabit ücret veya ücretin sabit unsuru, ilgili Hizmetlerin sunulmasından önce ELMER tarafından Müşteriye fatura edilecektir; ve
 
b) Sabit unsurlara ek herhangi bir ücret, ELMER tarafından Müşteriye her ay geri dönük olarak veya ELMER'in belirleyeceği daha az sıklıkta faturalandırılacaktır. 
 
8.3.3 Müşteri, ELMER tarafından yazılı olarak onaylanmış bir kredi hesabına sahip değilse, ELMER tarafından Müşteriye 8.3.2 maddesi uyarınca düzenlenen tüm faturalar, ibraz edildiği anda tam olarak ödenecektir.
 
8.3.4 Madde 8.1.14 ila 8.1.12 hükümleri, Abonelik Tabanlı Yazılım dışındaki Hizmetlerin ödemesine de mutatis mutandis uygulanacaktır. 
 
8.3.5 Ürünlere veya Hizmetlere kesintisiz erişimi sağlamak amacıyla, sonraki hizmet dönemlerine ilişkin faturalandırma, aşağıdakilerden hangisi daha önce ise o tarihte başlatılabilir: (i) ilk abonelik Siparişinin yerine getirilmesinin yıldönümü; veya (ii) sonraki abonelik dönemi için Üreticinin ödeme şartlarının yerine getirilmesini ve bir sonraki abonelik döneminin başlamasından önce ödemenin alınmasını sağlayan tarih. 
 
9 İade Politikası
 
9.1 ELMER, aşağıdaki durumlar haricinde hiçbir Ürünün iadesini kabul etmez:
 
a) Ürünler arızalıysa ve Üreticinin garantisi kapsamında, veya ELMER Montajlı Donanım söz konusu olduğunda Garanti kapsamında, onarılamaz durumdaysa; veya
 
b Ürünler arızalıysa ve Üreticinin garanti politikası ELMER aracılığıyla Ürünlerin değiştirilmesini veya para iadesi yapılmasını öngörüyorsa; veya
 
c Üreticinin veya ELMER'e ürün tedarik eden diğer tedarikçilerin iade politikası iadelere izin veriyorsa ve Ürünler, ELMER'in Üreticiye veya tedarikçiye iade edebileceği bir süre içinde ve durumda ELMER'e iade ediliyorsa; ve
 
d) Ürünler, bu madde 9'un diğer hükümlerine uygun olarak iade edildiyse.
 
9.2 Ürünler, teslimattan itibaren 7 gün içinde ELMER'e gönderilen yazılı bir bildirimle reddedilmedikçe Müşteri tarafından kabul edilmiş sayılır. Bu tür bildirimlerde, reddedilme nedenleri ayrıntılı olarak belirtilmelidir.
 
9.3 Yürürlükteki kanun aksini öngörmedikçe, reddedilen Ürünlerin Müşteriye iade edilmesinden sonra yapılacak herhangi bir ödeme, alacak kaydı veya geri ödeme, ELMER duruma göre üretici, tedarikçi veya sigortacıdan ilgili maliyet bedelinin geri ödemesini aldıktan sonra yapılacaktır.
 
9.4 Müşteri, Madde 9.1 uyarınca reddetmek istediği Ürünleri iade etmeden önce Müşteri, ELMER'in iade prosedürüne (ayrıntıları ELMER talep üzerine sağlayacaktır) uymalı ve özellikle, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, ELMER'den belirlenen iade malı yetkilendirme numarasını ("RMA Numarası") almalı ve Donanım ve diğer fiziksel Ürünler söz konusu olduğunda, bu numara Müşteri tarafından iade edilecek Ürünlerin ambalajına göze çarpan bir yere yapıştırılmalıdır. RMA numarasının verilmesi yalnızca idari amaçlıdır ve ELMER'in iade edilen Ürünlerle ilgili herhangi bir kusur ve/veya sorumluluğu kabul ettiği anlamına gelmez.
 
9.5 ELMER ile önceden anlaşma yapılmadan hiçbir Donanım veya diğer fiziksel Ürün iade edilemez. Böyle bir durumda Müşteri, ELMER'in iade edilen malların satış fiyatının %10'una eşdeğer bir işlem ücreti talep etme hakkına sahip olduğunu kabul eder.
 
9.6 ELMER, söz konusu Ürünler için onarım veya değişim yapılması dışında herhangi bir Donanım veya diğer fiziksel Ürünlerin iadesini kabul etmişse, bu Ürünler orijinal ambalajında ve temiz, yeniden satılabilir durumda iade edilmelidir; aksi takdirde ELMER iadeyi kabul etmeyi reddedebilir.
 
9.7 Yazılı olarak açıkça kabul edildiği durumlarda, ELMER, bir Üretici tarafından sunulan bir takas teklifi ile bağlantılı olarak, bir Müşteriden Ürünlerin alınmasını kabul edebilir. ELMER bu tür Ürünleri kabul ettiğinde, bunu Müşterinin temsilcisi olarak ve riski ve masrafı Müşteriye ait olarak yapar.
 
10 Veri koruma
 
10.1 ELMER'in Gizlilik Politikasının ayrıntıları talep üzerine temin edilebilir.
 
10.2 Taraflar, Sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirirken Veri Koruma Mevzuatına (ilgili Taraf için geçerli olduğu durumlarda) uymayı taahhüt ederler.
 
10.3 Taraflar:
 
a) Kişisel Verilerin saklandığı ve/veya İşlendiği tüm konumlara yetkisiz erişimi veya bu konumların zarar görmesini önlemek için uygun güvenlik ve emniyet önlemleri ve prosedürleri uygulayacaktır; ve
 
b) ilgili tarafın İşlediği Kişisel Verileri yetkisiz veya hukuka aykırı veri İşlemeye ve kaza sonucu kaybolma, imha, değiştirme veya ifşaya karşı korumak için gerekli teknik ve organizasyonel önlemleri alacak ve bu önlemlerin, teknolojik gelişmelerin durumunu ve uygulama maliyetlerini dikkate alarak (a) bu tür İşleme, kayıp, imha veya hasardan kaynaklanabilecek zarara ve (b) bu tür Kişisel Verilerin niteliğine uygun bir güvenlik düzeyini sağlayacak şekilde olmasını garanti edecektir.
 
10.4 Müşteri, ELMER'den satın aldığı Ürün ve/veya Hizmetleri kullanırken Kişisel Verileri dahil etmeyi planlıyorsa veya dahil etme ihtimali varsa, fiyat teklifi talep edildiği anda ELMER'i bilgilendirmelidir. Bu şekilde bilgilendirildiğinde, ELMER, İşleme amaçları doğrultusunda ELMER'in, Müşterinin veya bir Üçüncü Tarafın Veri İşleyicisi olup olmadığını belirleyecek, bunu Müşteriye bildirecek ve:
 
10.4.1 Taraflardan herhangi biri diğer Taraf adına Kişisel Verileri İşlediği ölçüde, Kişisel Verileri İşleyen Taraf:
 
a) Veri Koruma Mevzuatı'nın gerektirdiği hallerde diğer Taraf ile bir Veri İşleme Anlaşması imzalayacaktır;
 
b) Bu tür Kişisel Verileri, yalnızca diğer Tarafın söz konusu Veri İşleme Anlaşmasındaki talimatlarına veya yasa veya yönetmeliklerin gerektirdiği şekilde işleyecektir; ve
 
c) İlgili Kişiden, Veri Koruma Mevzuatı kapsamında bu tür Kişisel Verilerle ilgili haklarını kullanmak isteyen bir talep veya bildirim alırsa, diğer Tarafı derhal bilgilendirecek ve bu talep veya bildirimle ilgili olarak Müşterinin makul talimatlarına (masrafları Müşteri tarafından karşılanmak kaydıyla) uyacaktır; veya
 
10.4.2 ELMER'in Üreticisi veya tedarikçisi olan bir Üçüncü Tarafın, Müşterinin ELMER'den Ürün veya Hizmet satın alması sonucunda İşleme faaliyetleri gerçekleştirmesi durumunda, ELMER:
 
a) söz konusu Üçüncü Tarafın 10.3. maddede belirtilen yükümlülükleri yerine getirmesini talep edecektir;
 
b Veri İşleme Mevzuatı'nın gerektirdiği hallerde, Üçüncü Taraf ile bir Veri İşleme Anlaşması imzalayacak ve/veya  
 
c) Üçüncü Taraf ile Müşteri ve/veya Son Kullanıcı arasında bir Veri İşleme Anlaşması'nın imzalanmasını hızlandırmak için makul her türlü çabayı gösterecektir ve/veya
 
10.4.3 Müşterinin müşterisi veya Son Kullanıcı olan bir Üçüncü Tarafın, Müşterinin ELMER'den Ürün veya Hizmetleri satın alması sonucunda İşleme faaliyetleri gerçekleştirmesi durumunda, Müşteri:
 
a) Üçüncü Tarafın 10.3. maddede belirtilen yükümlülükleri yerine getirmesini talep edecektir;
 
b) Veri İşleme Mevzuatı'nın gerektirdiği hallerde, Üçüncü Taraf ile bir Veri İşleme Anlaşması imzalayacak ve/veya  
 
c) Üçüncü Taraf ile ELMER arasında bir Veri İşleme Anlaşması'nın imzalanmasını hızlandırmak için makul her türlü çabayı gösterecektir.
 
10.5 Taraflar, Veri İşleme Mevzuatı'nın gerektirdiği durumlarda, herhangi bir Kişisel Veriyi diğer Taraf ile paylaşmak için alınması gerekli bilgilendirilmiş rızayı alacağını diğer Tarafa taahhüt eder.
 
10.6 Taraflar, aşağıdaki durumlarda derhal diğer Tarafı bilgilendirecektir:
 
a) Diğer Tarafın faaliyetlerinin Veri Koruma Kanunlarını ihlal ettiğine inanmak için nedenleri varsa ve/veya
 
b) Diğer Tarafın sorumluluğunda olan Kişisel Verileri etkileyebilecek herhangi bir güvenlik ihlalinden şüphelenir veya bunu ortaya çıkarırsa, ihlale uğrayan Taraf, ticari olarak makul tüm çabaları göstererek bu ihlali doğrulayacak ve doğrulanması halinde derhal gidermeye çalışacaktır.
 
10.7 Taraflar, diğer Tarafın sorumluluğunda olan Kişisel Verilerin başkaları tarafından hukuka aykırı yollarla elde edildiğinden şüphelenir veya bunu ortaya çıkarırsa, derhal, ancak her halükârda en geç 18 saat içinde diğer Tarafı bilgilendirecek ve ticari olarak makul tüm çabaları göstererek bunu doğrulayacak ve doğrulanması halinde bu ihlali derhal gidermek ve ilgili Veri Koruma Mevzuatı uyarınca ilgili veri koruma makamına gerekli başvuruları yapmak için gerekli tüm çabaları gösterecektir. 
 
10.8 Bu madde 10'daki yükümlülükler, Sözleşmenin feshinden sonra da geçerliliğini koruyacaktır.
 
11 Fikri mülkiyet hakları
 
11.1 Ürünlerin ve bu Ürünleri içeren medyanın mülkiyeti ve bunlar üzerindeki Fikri Mülkiyet Hakları, SKLS'de aksi belirtilmedikçe Müşteriye veya Son Kullanıcıya geçmez. Müşteri veya Son Kullanıcı, bu Ürünleri, işbu Şartlara ve ilgili Ürünler için geçerli olan SKLS’ye uygun olarak kullanma lisansına sahiptir.
 
11.2 Müşteri ve Son Kullanıcı, ilgili SKLS’de yer alan açık kaynaklı yazılım hükümlerinden haberdar olmalıdır ve Yazılımı açık kaynaklı yazılım hükümlerini bilerek ve bu hükümlere tabi olarak kullanmalıdır. Açık kaynaklı yazılımlar açısından oluşturulan tüm Fikri Mülkiyet Hakları, bunları düzenleyen SKLS hükümlerine tabidir. Müşteri, açık kaynaklı yazılımlar ve bunlarla ilgili olarak oluşturulan ve/veya devredilen ve/veya atanan ve/veya temlik edilen Fikri Mülkiyet Hakları konusunda ELMER'e karşı herhangi bir hak talebinde bulunamaz.
 
11.3 Taraflar, diğer Tarafa, Sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmesi için gerekli olduğu ölçüde, Fikri Mülkiyet Haklarını kullanmak üzere münhasır olmayan, sınırlı, geri alınabilir bir lisans verir. Taraflar, herhangi bir Hizmetin yerine getirilmesinde kullanılan öğelerle ilgili olarak Sözleşme tarihinden önce var olan tüm Fikri Mülkiyet Haklarının, bu Fikri Mülkiyet Haklarının mevcut sahibinin mülkiyetinde kalacağını kabul eder.
 
11.4 Madde 11.5 uyarınca, ELMER (ve/veya ELMER'in tedarik zinciri ve alt yüklenicileri), Hizmetlerin sağlanması sırasında edinilen, geliştirilen veya kullanılan beceriler, teknikler, materyaller, kavramlar veya know-how dahil olmak üzere tüm Fikri Mülkiyet Haklarının ve Hizmetlerin sağlanması sırasında yapılan veya geliştirilen tüm iyileştirmelerin sahibi olacak ve bunları ELMER'in uygun gördüğü herhangi bir şekilde kullanma hakkına sahip olacaktır. Şüpheye mala vermemek adına, bu, Sözleşme süresince Ürünlerde yapılan her türlü iyileştirme veya değişikliği de içerecektir. 
 
11.5 Madde 11.4'teki hiçbir hüküm, Müşterinin veya ELMER'in Fikri Mülkiyet Haklarındaki hak, mülkiyet veya menfaatlerin devri olarak yorumlanmayacak veya bu yönde hüküm ifade etmeyecektir.
 
11.6 Müşteri, ELMER'in önceden yazılı onayı olmadan, herhangi bir Ürün veya Hizmetle ilgili olarak Müşteriye sağlanan kullanım kılavuzunun veya diğer belgelerin tamamını veya bir kısmını hiçbir şekilde kopyalayamaz veya çoğaltamaz.
 
11.7 Müşteri, Üreticinin Ürünlerdeki Fikri Mülkiyet Haklarını ihlal etmemeyi veya başkalarının bunu yapmasına yardım etmemeyi veya SKLS'nin şartlarını ihlal etmemeyi taahhüt eder. Müşteri, Üreticiden gelecek Üreticinin Fikri Mülkiyet Haklarının ihlal edildiği veya SKLS’nin ihlal edildiği yönündeki talepler karşısında, bu ihlal Müşterinin eylemleri veya ihmallerinden kaynaklanıyorsa, ELMER'i tazmin edecek ve beri tutacaktır.
 
11.8 ELMER'in Müşteriye sağladığı Ürünler veya Hizmetler ile ilgili olarak, Müşteri, herhangi bir Üçüncü Tarafın (Son Kullanıcı tarafından SKLS’nin ihlali dahil ancak bununla sınırlı olmamak üzere) ELMER'in veya Üreticinin Fikri Mülkiyet Haklarını ihlal ettiğini fark ederse, ELMER'i derhal bilgilendirmeyi taahhüt eder ve ELMER ve/veya Üreticinin Ürünler ve Hizmetlerdeki Fikri Mülkiyet Haklarını korumasına yardımcı olmak için tüm makul çabayı gösterir.
 
12 Sorumluluğun sınırlandırılması – Müşterinin dikkatini özellikle bu madde hükümlerine çekmek isteriz. 
 
12.1 Sözleşmedeki hiçbir hüküm, aşağıdakilerle ilgili sorumluluğu sınırlamaz veya hariç tutmaz:
 
12.1.1 ihmalden kaynaklanan ölüm veya kişisel yaralanma;
 
12.1.2 hile veya hileli yanlış beyan; veya
 
12.1.3 yasa gereği sınırlandırılamayacak veya hariç tutulamayacak diğer sorumluluklar.
 
12.2 Bu madde 12'deki sorumluluk kısıtlamaları, herhangi bir Sözleşme veya ELMER'in herhangi bir Ürün veya Hizmet tedariki ile ilgili olarak ortaya çıkan, sözleşme, haksız fiil (ihmal dahil), yanlış beyan, eski haline iade veya başka herhangi bir nedenle doğabilecek sorumluluk dahil, her türlü sorumluluğa uygulanır.
 
12.3 Taraflar, Tarafların ticari konumları ve ortaya çıkan risklere ilişkin uygun sigortayı satın alma seçenekleri göz önüne alındığında, işbu Şartlardaki sorumluluk sınırlamalarının makul olduğunu kabul ederler. Madde 12.1 ve 12.4'e tabi olarak, Taraflardan herhangi birinin, Sözleşmelerden veya ELMER'in herhangi bir Ürün ve/veya Hizmet tedarikinden kaynaklanan veya bunlarla bağlantılı tüm taleplerle ilgili olarak diğer Tarafa karşı toplam sorumluluğu, Müşterinin talebin/taleplerin ilgili olduğu Ürün veya Hizmetler için ödediği Ücretlerin %100'ünü aşmayacaktır. 
 
12.4 Madde 12.1 uyarınca, Taraflardan hiçbiri, herhangi bir Sözleşme veya ELMER'in herhangi bir Ürün tedariki ile bağlantılı aşağıdaki kayıplar nedeniyle diğer Tarafa karşı herhangi bir sorumluluk taşımayacaktır:
 
12.4.1 kâr kaybı;
 
12.4.2 herhangi bir kâr hesabı;
 
12.4.3 satış veya iş kaybı;
 
12.4.4 anlaşma veya sözleşme kaybı;
 
12.4.5 beklenen tasarrufların kaybı;
 
12.4.6 yazılım, veri veya bilgilerin kullanım kaybı veya bozulması;
 
12.4.7 itibar kaybı veya itibarın zarar görmesi; ve
 
12.4.8 dolaylı veya sonuç niteliğindeki kayıplar.
 
12.5 İşbu 12. madde, Sözleşmenin feshinden sonra da geçerliliğini koruyacaktır.
 
12.6 Müşteri; Müşteri ve/veya Son Kullanıcı veya etkilenen üçüncü tarafların herhangi bir eylemi veya ihmali nedeniyle veya bunlarla bağlantılı olarak ortaya çıkan her türlü talep, kayıp, sorumluluk, zarar, maliyet ve masraflar (makul yasal ücretler dahil) karşısında ELMER ve tedarikçilerini ve/veya Üreticileri tazmin edecek ve beri tutacaktır. Bu tazminat, Sözleşmenin feshi veya sona ermesinden sonra da geçerliliğini koruyacaktır.
 
13 Fesih 
 
13.1 ELMER, aşağıdaki durumlarda, herhangi bir Sözleşmeyi feshetme ve Ürünlerin mevcut veya gelecekteki teslimatları ve taksitleri veya herhangi bir Hizmetin sağlanması ile ilgili tüm veya herhangi bir işi askıya alma hakkına sahip olacak ve Müşteriye yazılı bildirimde bulunarak, herhangi bir Sözleşmenin teslim edilmemiş veya yerine getirilmemiş kısmını iptal etme ve Sözleşme veya başka herhangi bir anlaşma kapsamında ödenmesi gereken Ücretlerin tamamının derhal ödenmesi gerektiğini addetme hakkına sahip olacaktır:
 
13.1.1   Müşteri, Sözleşme’nin herhangi bir şartını önemli ölçüde ihlal ederse (Müşterinin, Sözleşme kapsamında ödenmesi gereken herhangi bir tutarı ödeme tarihinde ödememesi dahil) ve (bu tür bir ihlal giderilebilir ise) Müşteriye yazılı olarak bildirilmesinden itibaren 14 gün içinde bu ihlali gidermezse veya Müşteri, Sözleşmeleri mükerrer olarak önemli ölçüde ihlal ederse;
 
13.1.2   Müşteri, iflas idaresine başvurma, konkordato, geçici tasfiye, tasfiye veya alacaklılarıyla herhangi bir uzlaşma veya düzenleme (borçlarını karşılayabilecek şekilde yeniden yapılandırma ile ilgili olanlar hariç), moratoryum elde etme, fesih sürecine girme (gönüllü olarak veya mahkeme kararıyla, borçlarını karşılayabilecek şekilde yeniden yapılandırma amacıyla olmadığı sürece), herhangi bir varlığına kayyım atanmasına yönelik herhangi bir adım atar veya işlemde bulunursa, veya söz konusu adım veya işlem başka bir yargı çevresinde atılmış veya yapılmışsa, ilgili yargı çevresindeki benzer bir prosedürle bağlantılı olarak bunları gerçekleştirmişse;
 
13.1.3   Müşteri, işinin tamamını veya önemli bir kısmını askıya alır, askıya alma tehdidinde bulunur, durdurur veya durdurma tehdidinde bulunursa; veya
 
13.1.4   Müşterinin mali durumu, Sözleşme’nin şartlarını yerine getirme kabiliyetinin tehlike altında olduğu görüşünü makul olarak haklı gösterecek kadar kötüleşirse.
 
13.2 Diğer haklarını veya hukuk yollarını sınırlamadan, Müşteri madde 13.1'de listelenen olaylardan herhangi birine maruz kalırsa veya ELMER, Müşterinin bunlardan herhangi birine maruz kalmak üzere olduğuna makul olarak inanırsa veya Müşteri bu Sözleşme kapsamında ödenmesi gereken herhangi bir tutarı ödeme tarihinde ödemezse, ELMER Sözleşme veya Müşteri ile ELMER arasındaki diğer sözleşmeler kapsamında Ürün ve Hizmetlerin sağlanmasını askıya alabilir.
 
13.3 ELMER'in yukarıdaki 13.1. maddesi uyarınca Sözleşmeyi feshetmesi halinde:
 
a) Müşteri, tüm ödenmemiş faturaları ve faizlerini ELMER'e derhal ödeyecek ve tedarik edilen ancak faturası kesilmemiş Ürün ve Hizmetler ile ilgili olarak ELMER, Müşteriye fatura kesecek ve bu fatura, Müşteri tarafından alındığı anda derhal ödenecektir; ve
 
b) Müşteri herhangi bir Yazılım için tam ödeme yapmamışsa, Müşteri derhal tüm bu Yazılımları kullanmayı durduracak ve kendi masrafları ile kontrolü altındaki tüm bilgisayarlardan, iletişim sistemlerinden ve diğer elektronik cihazlardan bu Yazılımların tüm kopyalarını kaldıracak ve iade edecek veya imha edecektir (bu imhanın yapıldığını ELMER'e yazılı olarak teyit etmelidir).
 
13.4 Her ne surette gerçekleşmiş olursa olsun, Sözleşme’nin feshi veya sona ermesi, Tarafların fesih veya sona erme tarihinde kazanılmış olan hak ve hukuk yollarını etkilemeyecektir; buna, fesih veya sona erme tarihinde veya öncesinde mevcut olan Sözleşme ihlallerine ilişkin tazminat talep etme hakkı da dahildir.
 
13.5 Sözleşmenin feshi veya sona ermesinden sonra açık bir şekilde veya zımnen yürürlüğe girmesi veya yürürlükte kalması amaçlanan herhangi bir Sözleşme hükmü, tam olarak yürürlükte ve geçerli olmaya devam edecektir.
 
14 Mücbir sebep
 
Taraflardan hiçbiri, söz konusu Tarafın makul kontrolü dışındaki herhangi bir nedenden dolayı herhangi bir Sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmemesi veya yerine getirmekte gecikmesinden veya gecikmenin sonuçlarından (para ödeme yükümlülüğü hariç) diğer Tarafa karşı hiçbir şekilde sorumlu olmayacaktır; şüpheye mahal vermemek adına (ve yukarıdakilerin genel niteliğine halel getirmeksizin), bu nedenler, hükümet eylemleri, savaş, ayaklanmalar, iç kargaşa, yangın, sel, salgın, pandemi, söz konusu Tarafın işgücünün tamamını veya bir kısmını ilgilendiren iş uyuşmazlıkları dahil olmak üzere iş uyuşmazlıkları, nakliye veya taşıyıcıları etkileyen kısıtlamalar veya gecikmeler, yeterli veya uygun malzeme tedarikinde yetersizlik veya gecikme, para birimi kısıtlamaları ve doğal afetleri içermektedir. Müşterinin Ücretleri ödememesi veya Müşterinin müşterilerinin ödeme yapmaması, bu madde 14'ün amaçları doğrultusunda mücbir sebep olarak kabul edilmeyecektir.
 
15 Ambargo uygulanan bölgeler
 
Müşteri: 
 
a) ihracat veya yeniden ihracat yapılmasının ilgili ülke veya bölgenin kanun ve yönetmelikleri veya İngiltere ve Galler, Birleşik Krallık'ın diğer bölgeleri, Avrupa Birliği, Amerika Birleşik Devletleri, Türkiye Cumhuriyeti’nin kanun ce yönetmelikleri veya uluslararası hukuk ile yasaklanmış olabileceği herhangi bir ülke veya bölgeye ("Ambargo Uygulanan Bölgeler") herhangi bir Ürünü ihraç veya yeniden ihraç etmeyeceğini; veya
 
b) söz konusu yeniden satışın, Üçüncü Tarafın Ürünleri ve Hizmetleri Ambargo Uygulanan Bölgelere ihraç veya yeniden ihraç etmemesi şartıyla yapılmadığı durumlarda, Ürünleri herhangi bir üçüncü tarafa yeniden satmayacağını
 
taahhüt eder.
 
16 Genel
 
16.1 Devir ve diğer işlemler.
 
a) ELMER, herhangi bir Sözleşme kapsamında sahip olduğu hak veya yükümlülüklerinin tamamı veya herhangi bir kısmını herhangi bir zamanda devredebilir, aktaramaz, ipotek edebilir, rehnedebilir, bunları alt yükleniciye verebilir, delege edebilir, bunlar üzerinde güvene dayalı tasarruf (trust) tesis edebilir veya başka herhangi bir şekilde işlem yapabilir veya herhangi bir Sözleşmenin külfetini devredebilir.
 
b) Müşteri, ELMER'in önceden yazılı onayı olmadan, herhangi bir Sözleşme kapsamında sahip olduğu hak veya yükümlülüklerinin tamamı veya herhangi bir kısmını devredemez, aktaramaz, ipotek edemez, rehnedemez, alt yükleniciye veremez, delege edemez, bunlar üzerinde güvene dayalı tasarruf (trust) tesis edemez veya başka herhangi bir şekilde işlem gerçekleştiremez.
 
16.2 Gizlilik
 
a) Taraflar, Sözleşme süresince ve Sözleşmenin feshinden sonraki iki yıl boyunca, 16.2(b) maddesinde izin verilen durumlar haricinde, diğer Tarafın işleri, faaliyetleri, müşterileri veya tedarikçileri ile ilgili gizli bilgileri ("Gizli Bilgiler") herhangi bir kişiye ifşa etmeyeceklerini taahhüt ederler.
 
b) Taraflar, diğer Tarafın Gizli Bilgilerini:
 
(i) Tarafların Sözleşme imzalamak için fırsatları değerlendirmek, herhangi bir Sözleşmenin şartlarını müzakere etmek, Temsilcilerin herhangi bir Sözleşmeyle ilgili görevlerini yerine getirmek veya bir Tarafın haklarını kullanmak veya herhangi bir Sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmek amacıyla (her biri, “İzin Verilen Amaç”) bu bilgileri bilmesi gereken Temsilcilerine (her biri, "Gizli Bilgiyi Almasına İzin Verilen Taraf") ifşa edebilir. Taraflar, diğer Tarafın Gizli Bilgilerini ifşa ettikleri Gizli Bilgiyi Almasına İzin Verilen Tarafın, bu madde 16.2'de belirtilen gizlilik yükümlülüklerinin farkında olmasını sağlayacak ve Gizli Bilgiyi Almasına İzin Verilen Taraf Sözleşmenin bir Tarafıymış gibi, her Gizli Bilgiyi Almasına İzin Verilen Tarafın bu yükümlülüklere uymasını sağlayacaktır; ve
 
(ii) Kanunun, yetkili bir mahkemenin veya herhangi bir hükümet veya düzenleyici makamın gerektirdiği şekilde.
 
c) Taraflardan hiçbiri, diğer tarafın Gizli Bilgilerini İzin Verilen Amaçlar dışında herhangi bir amaçla kullanmayacaktır.
 
16.3 İşe Alım Yasağı
 
Müşteri, bu madde 16.3'te izin verilen durumlar haricinde, Sözleşme süresi boyunca veya sonrasında 12 ay boyunca, ELMER'in profesyonel olarak veya başka bir şekilde doğrudan ELMER ile ilişkili olan herhangi bir çalışanını, başka bir firma veya şirket aracılığıyla doğrudan veya dolaylı olarak işe almaya çalışmayacağını, işten ayrılmaya teşvik etmeyeceğini veya başka bir şekilde ayartmayacağını taahhüt eder. Bu taahhüt, Müşterinin, ELMER için çalışan veya ELMER adına hareket eden herhangi bir kişiyi, bu kişinin iyi niyetli bir kamuya açık iş ilanına yanıt vermesi durumunda istihdam etmesini engellemez.
 
16.4 Anlaşmanın tamamı 
 
a) Sözleşmeler (işbu Şartlar dahil) birlikte Taraflar arasındaki anlaşmanın tamamını oluşturur ve konuyla ilgili olarak Taraflar arasında yazılı veya sözlü olarak yapılmış tüm önceki anlaşmaları, vaatleri, güvenceleri, taahhütleri, beyanları ve mutabakatları geçersiz kılar ve ortadan kaldırır.
 
b) Taraflar, yasaların izin verdiği azami ölçüde aşağıdakileri kabul ederler:
 
(i) Sözleşmede belirtilmeyen herhangi bir açıklama, beyan, güvence veya taahhüt (ister kasıtsız olarak ister ihmal yoluyla yapılmış olsun) ile ilgili olarak hiçbir hukuki çözüm yolu olmayacaktır ve
 
(ii) Herhangi bir Sözleşmedeki herhangi bir beyana dayalı kasıtsız olarak veya ihmal yoluyla yapılan yanlış beyan veya ihmal yoluyla yapılmış yanlış açıklamaya ilişkin hiçbir talep hakkı bulunmayacaktır. 
 
16.5 Tarafların İlişkisi
 
Yazılı olarak açıkça kararlaştırılmadıkça, herhangi bir Sözleşmede yer alan hiçbir hüküm, aşağıda belirtilenleri amaçlamaz veya amaçladığı kabul edilmez:
 
a) Taraflar arasında herhangi bir ortaklık veya ortak girişim kurulmasını;
 
b) Taraflardan birinin diğer Tarafın vekili olarak tesis edilmesini;
 
c) Taraflardan birinin, diğer Taraf adına herhangi bir taahhütte bulunmaya veya taahhüt altına girmeye yetkilendirilmesini; veya
 
d) Herhangi bir Fikri Mülkiyet Hakkı üzerinde herhangi bir lisans tesis edilmesi; Müşteri tarafından bir Ürün veya Hizmetin yeniden satışı durumunda, bu yeniden satış Müşteri tarafından asıl taraf sıfatıyla yapılacaktır.
 
16.6 Değişiklikler
 
Herhangi bir Sözleşmede yapılan değişiklik, yazılı olarak ve Taraflarca (veya yetkili temsilcileri tarafından) imzalanmadıkça geçerli olmayacaktır. Yukarıda belirtilenlere bakılmaksızın, ELMER, işbu Şartları uygun gördüğü zamanda ve şekilde değiştirme hakkını saklı tutmakta olup, işbu Şartların ilgili tarihte geçerli olan versiyonunu https://www.elmer.com.tr/en/terms-and-conditions adresinde yayınlamakla yükümlüdür. Şartların Sözleşme başlangıcında geçerli olan versiyonu, aksi yazılı olarak kararlaştırılmadıkça, o Sözleşme için geçerli olacaktır. ELMER, talep üzerine Müşteriye söz konusu Şartların basılı bir kopyasını sağlayacaktır.
 
16.7 Feragat
 
Taraflardan birinin herhangi bir Sözleşme veya kanun kapsamında sağlanan herhangi bir hakkı veya hukuki çözüm yolunu kullanmaması veya kullanmakta gecikmesi, o hak veya hukuki çözüm yolundan veya diğer hak veya hukuki çözüm yollarından feragat edildiği anlamına gelmez ve o hak veya hukuki çözüm yolunun veya diğer hak veya hukuki çözüm yollarının daha sonra kullanılmasını engellemez veya kısıtlamaz. Bu hak veya hukuki çözüm yolunun tek başına veya kısmen kullanılması, o hak veya hukuki çözüm yolunun veya diğer hak veya hukuki çözüm yollarının daha sonra kullanılmasını engellemez veya kısıtlamaz.
 
16. Bölünebilirlik
 
Herhangi bir Sözleşmenin herhangi bir hükmü veya kısmı geçersiz, hukuka aykırı veya uygulanamaz hale gelirse, söz konusu hüküm silinmiş sayılacaktır; ancak bu durum Sözleşmenin geri kalan kısmının geçerliliğini ve uygulanabilirliğini etkilemeyecektir. Herhangi bir Sözleşmenin herhangi bir hükmü bu 16.6 maddesi uyarınca silinmiş sayılırsa, Taraflar, mümkün olan en geniş ölçüde, asıl hüküm ile amaçlanan ticari sonucu elde edecek bir yedek hüküm üzerinde anlaşmak için iyi niyet çerçevesinde müzakereler gerçekleştirecektir.
 
16.9 Bildirimler
 
16.9.1 TTK'nın 18/III maddesi uyarınca aksi belirtilmedikçe, Taraflardan birine herhangi bir Sözleşme kapsamında veya bununla bağlantılı olarak gönderilen herhangi bir bildirim veya diğer iletişimler yazılı olacak ve:
 
a) (bir şirket ise) kayıtlı ofisine, (diğer durumlarda) genel faaliyet merkezine, elden veya ücreti önceden ödenmiş birinci sınıf posta yoluyla veya ertesi iş günü teslimat hizmeti veren başka bir şirket vasıtasıyla teslim edilecek; veya
 
b) Siparişte belirtilen adrese e-posta ile gönderilecektir.
 
16.9.2 Herhangi bir bildirim veya iletişim:
 
a) ücreti önceden ödenmiş birinci sınıf posta yoluyla veya ertesi iş günü teslimat hizmeti veren başka bir şirket vasıtasıyla gönderilmişse, postaya verildikten sonraki ikinci İş Günü saat 09.00'da, veya daha geç ise, teslimat hizmeti veren şirket tarafından kaydedilen saatte; veya
 
b) e-posta ile gönderilmişse, gönderildiği anda veya bu an, e-posta alım yerindeki Mesai Saatleri dışına veya e-posta alım yerindeki bir resmi tatil gününe denk geliyorsa, Mesai Saati (e-posta alım yerindeki resmi tatil gününe denk gelmeyen) yeniden başladığında
 
teslim alınmış sayılacaktır.
 
16.9.3 Bu madde, herhangi bir yasal işlemde veya geçerli olduğu hallerde herhangi bir tahkim veya diğer uyuşmazlık çözümü yönteminde, herhangi bir takibat veya diğer belgelerin tebliğine uygulanmaz.
 
16.10 Üçüncü taraf hakları 
 
Aksi açıkça belirtilmedikçe, Sözleşme, Sözleşmenin herhangi bir şartını uygulamak için Üçüncü Taraflara Sözleşmeler kapsamında herhangi bir hak doğurmaz.
 
 
 
 
 
16.11 BM Sözleşmesi
 
Milletlerarası Mal Satımına ilişkin Sözleşmeler hakkında Birleşmiş Milletler Antlaşması  açıkça ve tamamen hariç tutulmuştur.
 
16.12 Uygulanacak hukuk 
 
Her bir Sözleşme ve bu sözleşme veya sözleşmenin konusu veya teşkilinden doğan veya bunlarla bağlantılı olarak ortaya çıkan her türlü uyuşmazlık veya talep (sözleşme dışı uyuşmazlıklar veya talepler dahil), Türkiye Cumhuriyeti hukukuna tabi olacak ve bu hukuk uyarınca yorumlanacaktır.
 
16.13 Yargı yetkisi
 
Taraflar, herhangi bir Sözleşme veya Sözleşmenin konusu veya teşkili ile ilgili olarak ortaya çıkan her türlü uyuşmazlık veya talebin (sözleşme dışı uyuşmazlıklar veya talepler dahil) nihai olarak İstanbul Tahkim Merkezi’nin Tahkim Kuralları uyarınca tahkim yoluyla çözüleceğini gayrikabili rücu şekilde kabul ederler. Tahkim yeri veya hukuki merkezi İstanbul, Türkiye olacaktır. Tahkim dili İngilizce olacaktır.
 
 
 

İlgili Yazılar

İstanbul

Rasimpaşa Mahallesi, Tayyareci Sami Sokak, Demirli İş Hanı, No: 18, Kat: 2, Daire: 16 34716 Kadıköy, İstanbul

Telefon: +90 (216) 577 64 71 
Faks : +90 (216) 577 64 73

Yasal Uyarılar